Czy pozycjonowanie jest warte inwestycji?

skuteczne pozycjonowanie w google
skuteczne pozycjonowanie w google


Czy warto zainwestować pieniądze w usługę pozycjonowania? Współcześnie internet jest jednym z najlepszych miejsc na reklamowanie swoich usług, dlatego że codziennie jest używany przez bardzo dużą ilość ludzi. Najczęściej kiedy ktoś szuka jakiejś konkretnej usługi, czy to w danym mieście czy w kraju, korzysta właśnie z przeglądarek internetowych, by znaleźć odpowiednią ofertę. Z tego powodu, jeśli prowadzimy jakąś działalność, warto posiadać swoją stronę internetową, jednak samo jej posiadanie nie zagwarantuje większej ilości klientów. Najlepszym i najbardziej efektywnym sposobem na reklamowanie swoich usług jest właśnie pozycjonowanie strony internetowej, żeby była wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.


Historia początków e-marketingu


Początki internetu oraz e-marketingu są ściśle ze sobą powiązane, dlatego że bez internetu e-marketing byłby niemożliwy. Promowanie stron internetowych zaczęło się wraz z rozwojem wyszukiwarek internetowych. Podczas początków internetu pozycjonowanie i e-marketing było znacznie łatwiejsze niż obecnie. To dlatego, że używane kody oraz algorytmy były prostsze w porównaniu ze sposobami używanymi przez wyszukiwarki dzisiaj. Algorytm odpowiadający za prezentowanie wyników na odpowiednich pozycjach analizuje nawet kilkaset aspektów strony i system ten ulega nieustannym modyfikacjom. Sam termin „pozycjonowanie” pojawił się w użyciu w około 2002 roku, przedtem do określenia tego typu działań mających wpływ na wyniki wyszukiwania nazywano z angielskiego „web positioning”.


System ten jest korzystny dla właścicieli

Osobnym pomysłem jest wprowadzony przez Overture system, gdzie strony płacą wyszukiwarce kilka centów za każde kliknięcie, przy czym miejsca są licytowane – strona która daje więcej za kliknięcie znajdzie się wyżej na liście rezultatów. Pozycje płatne są oznaczone jako takie, razem z ceną. System ten jest korzystny dla właścicieli stron – płacą oni tylko za wejścia nie za wyświetlenia. Twórcy twierdzą, że jest on również korzystny dla użytkownika, gdyż tylko strony, które oferują coś użytecznego z danej dziedziny mogą sobie pozwolić na taką reklamę. Z drugiej jednak strony wiele użytecznych stron jest niekomercyjnych, a nawet przy stronach komercyjnych wyniki będą często nieoptymalne – np. na taką reklamę nie mogą sobie pozwolić strony, które mają niskie marże i oferują produkty po niskich cenach, a jedynie te, które mają wysokie marże i oferują produkty drożej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyszukiwarka_internetowa


Dodane: 27-12-2018 18:08